05321132000
tren
Sosyal Medya Hesaplarımız

Çanakkale Köprüsü Son Durum

478 kez görüntülendi
Çanakkale Köprüsü Son Durum

Çanakkale Köprüsü Son Durum 2018 – 2019, 1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyol Projesi son durumu ve ilgili haberleri bu yazımızdan takip edebilirsiniz.

1915 Çanakkale Köprüsü

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip ERDOĞAN’ın 18 Mart 2017 günü temel atma törenini gerçekleştirmiş olduğu 1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu projesinde çalışmalar aralıksız olarak sürdürülüyor.

17 Kasım 2018 Tarihli Şantiye Çekimi

1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu

18 Mart 2017 tarihinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip ERDOĞAN’ın iştiraki ile temel atma töreni gerçekleştirilen 1915 Çanakkale Köprüsü Projesinde son aşamaya gelindi. Proje dahilinde Asya ve Avrupa Yakasında projenin ayaklarının yerleştirileceği deniz tabanına 2,5 metrelik çap ölçüsüne sahip olan pek çok kazık çakıldı.

Köprünün Temel Çalışmaları 2019’da Son Bulacak

Konu ile alakalı olarak bazı basın kuruluşları tarafından yapılan haberlere göre, Çanakkale ve Türkiye için büyük öneme sahip olan mega projede kule keson temelleri önemli ölçüde görünmeye başladı. 20 metre uzunluğa ve 75 x 84 metrelik çapa sahip olan köprünün ayakları, önümüzdeki ayın sonuna kadar deniz tabanında yerini almış olacak. Gelecek yılın 18 Mart’ına kadar da bu ayakların üzerine yerleştirilecek olan köprünün temel çalışmaları da sonlandırılmış olacak.

Öte yandan havadan görüntülenen ve çalışmaları incelenen bu mega proje hayata geçirildiğinde, dünyanın en büyük orta açıklığına sahip asma köprüsü olma niteliğine sahip olacak. Karayolları Genel Müdürlüğünün 26 Ocak 2017 tarihinde hayata geçirmiş olduğu Kınalı – Tekirdağ – Çanakkale – Savaştepe otoyol projesi dahilinde 1915 Çanakkale Köprüsü Malkara – Çanakkale otoyolu bölümü, YİD modeli ile ihaleye çıkarılmıştı. İhalenin kazananı totalde 16 yıl 2 ay 12 gün olarak teklifte bulunan Limak – Yapı Merkezi SK – Daelim Ortak Girişim Grubu olmuştu.

Mega projenin inşaat çalışmalarında, Karayolları bünyesinde görevli olan 52 personel çalışıyor. Bunun ile beraber Müşavir Teşkilatı’ndan 92 ve yüklenici firmadan 455 mühendis olmak üzere toplamda 2 bin 26 personel faaliyet gösterirken, inşaat için çalışan iş makinesi sayısı ise 132 oldu.

Çanakkale Köprüsü Son Durum

1915 Çanakkale Köprüsü durumu hakkında güncel bilgileri sizler için derleyeceğiz. Ana sayfamızda haberler kısmında ilgili haberleri bulabilirsiniz. Köprü Projesi ile ilgili dünden bugüne süregelen çalışmaları aşağıdaki videodan izleyebilirsiniz.

KÖPRÜ HABERLERİ SON DAKİKA

Sayıştay raporuna göre, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Çanakkale Köprüsü inşaatında mevzuata aykırı yapım süreleri ve günlük gelir garantisi nedeniyle kamuda milyonluk gelir kaybı yaşanacak.

Sayıştay denetimi, Yavuz Sultan Selim ve 1915 Çanakkale Köprüsü inşaatlarının sözleşme süresi başlangıçlarının mevzuata aykırı olduğu ortaya çıkardı. Bu mevzuata aykırı yapım süreleri ve günlük gelir garantisi nedeniyle kamuda milyonluk gelir kaybı yaşanacağını tespit edildi. Buna göre kamu, İstanbul’un 3. köprüsü Yavuz Sultan Selim’de 323 milyon 870 bin 400 dolar, 1915 Çanakkale Köprüsü’nde ise 153 milyon 409 bin 545 euro gelirden mahrum kalabilir.

Sözcü’nün haberine göre, Karayolları Genel Müdürlüğü 2017 Sayıştay Denetim Raporu‘nda, Yap-İşlet-Devret (YİD) sözleşmelerinde yapım süresinin başlangıcının mevzuata aykırı olarak düzenlendiği, uygulama sözleşmesinin yürürlüğe girmesinin görevli şirketin kusuru nedeniyle gecikmesine rağmen yaptırım uygulanmadığı eleştirileri sıralandı. Raporda YİD çerçevesinde sözleşmesi imzalanmış ve yapım çalışmaları devam eden projeler incelendi.

YAPIM SÜRESİNDEN SAYILMADI

Bu projelerin sözleşme hükümlerine aykırı bir şekilde uygulama sözleşmesinin imzalanması ile fiili olarak iş yeri teslimi yapıldığı ve işe başlandığı kaydedildi. Sözleşmeye göre, yapım süresi başlamadan fiili olarak yapım işlerine başlandığı ve bu sürelerin yapım süresinden sayılmadığı belirtilerek “Uygulama sözleşmesinin yürürlüğe girmesi için gereken sürenin 180 gün olması göz önüne alındığında görevli şirketlere zımni olarak bu süre kadar ek yapım süresi verilmiştir. Söz konusu işlerde işletme süresi için günlük gelir garantisi verildiğinden, verilen ek işletme süresi kadar daha fazla günlük gelir garantisi verilmiş olmaktadır. Dolayısıyla verilen ek süre kadar işletmenin idareye devredilmesi gecikecek, bu süre zarfında işletmenin gelirleri idare yerine görevli şirket tarafından tahsil edilecek üstelik bu süre zarfında verilen garantiler de devam edecektir” denildi.

FAZLADAN 180 GÜN VERİLDİ

Raporda, 4 projenin kredi bulma süreçleri incelendiğinde; her bir görevli şirket diğer ülkelerin olumsuz tavırları, dış dünyadaki ekonomik dar boğaz gibi muğlak ve tam olarak gerekçelendirilemeyen, aynı zamanda ispat edilemeyen ifadelerle işletme süresinden düşülmemek kaydıyla ek süre istendiği ve bu taleplerin idare tarafından olumlu karşılandığı belirlendi. Bu durumun uygulama sözleşmesine aykırı olduğu vurgulanarak “Yapılan incelemede, ek süre verilmesini gerektirecek herhangi bir bulguya rastlanılmamış, belge sunulmamış, görevli şirketler kusurları olmadığını açık olarak ispat edememiş, muğlak ifadeler kullanmış, buna rağmen işletme süresinden düşülmemek kaydıyla her birine 180 gün ek süre verilmiştir. Dolayısıyla, her bir görevli şirket haksız olarak 180 gün fazla işletme hakkı kazanmıştır” ifadeleri yer aldı.

KARAYOLLARI: HIZLI VE EKONOMİK OLSUN

Karayolları, YİD yönteminde temelde özel sektör dinamiklerini harekete geçirmek için kamudan bir kaynak çıkmadan yatırımların bir an önce hızlı ve ekonomik şekilde tamamlanmasını esas aldığını ve sözleşme yürürlüğe girene kadar olan sürede görevli şirketin olası bir fesih durumunda öz kaynakların borç üstlenimine tabi olmayacağını bilerek yapım çalışmalarına başladığını ve yapım süresinden sağladıkları tasarrufu işletme süresine eklemeyi hedeflediğini belirtti. Sözleşmenin imzalanmasından sonra idarece 10 gün içerisinde iş yeri teslimi yapılacağı ve görevli şirketin öz kaynak ile işe başlayacağı ihale öncesinde tüm taraflarca bilinmekte olduğu ifade edilerek teklif aşamasında bu süreler de isteklilerce göz önüne alınarak işletme süreleri teklif edildiğini, sözleşmedeki bu düzenlemenin amacının yatırımın bir an önce hizmete açılması ve kamunun faydasına sunulması olduğu kaydedildi. Sayıştay ise idarenin açıklamalara katılmalarının mümkün olmadığını ifade etti.

24 Kasım 2018 Son Durum Haberler

“1915 Çanakkale Köprüsü’nde kazı ve kazık çalışmaları tamamlandı”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, 18 Mart 2022 tarihinde tamamlanıp hizmete açılması planlanan 1915 Çanakkale Köprüsü‘nde deniz içerisinde yapılmış temel iyileştirme amaçlı kazı ve kazık çalışmalarının tamamlandığını, köprünün hizmete girmesiyle Çanakkale Boğazı‘nın her iki yakasındaki seyahat süresinin 6 dakikaya ineceğini söyledi.

Turhan, burada yaptığı konuşmada, köprünün, Kuzey Marmara Otoyolu ile İstanbul-İzmir Otoyolu’nu birbirine bağlayacak Kınalı-Çanakkale Savaştepe Otoyolu‘nun bir kısmını ihtiva ettiğini belirtti.

Köprüde devam eden çalışmalar hakkında bilgi veren Turhan, şunları ifade etti:

“İnşaatı yapılmakta olan Malkara Kavşağı, Gelibolu, Sütlüce ve Lapseki Şekerkaya Umurtepe kesimleri arasındaki 101 kilometrelik kesimde çalışmalar sürdürülüyor. Bugün itibarıyla özellikle bu projenin en önemli yapısı olan 1915 Çanakkale Köprüsü‘nde, deniz içerisinde yapılmış olan temel iyileştirme amaçlı kazı ve kazık çalışmaları tamamlanmış durumda. Yine bu temeller üzerine yerleştirilecek olan keson imalatlarında da sona yaklaşıldı. Bu yıl sonu itibariyle kuru havuzda yapılan, inşa edilen keson imalatı ki bunlar iki adetten oluşuyor, biri Asya diğeri Avrupa tarafındaki köprünün temeline yerleştirilecek ve köprünün ayakları bu temel üzerine inşa edilecek.”

KUZEY MARMARA’YI GÜNEY MARMARA’YA VE EGE’YE BAĞLAYACAK

Turhan, köprünün 2×3 şeritli olacağını belirterek, şöyle devam etti:

“Tabliye genişliği 45 metre olacak ve tabliye yüksekliği 3,5 metre olacak. Her iki ayak, denizin Avrupa tarafındaki 37 metre altında, Asya tarafındaki ise denizin 45 metre altında zeminle buluşacak. Proje kapsamında 1 adet asma köprü, 2 adet yaklaşım viyadüğü, 4 adet betonarme viyadük, 10 adet alt geçit köprüsü, 33 adet üst geçit köprüsü, 6 adet köprü, 43 adet alt geçit ve 115 adet çeşitli boyutlarda menfez, 12 adet kavşak, 4 adet otoyol hizmet tesisi, 2 adet bakım işletme merkezi, 6 adet ücret toplama istasyonundan oluşacak. Köprümüzün inşaatı tamamlandığında Kuzey Marmara bölgesini Güney Marmara bölgesine, Ege ve Batı Akdeniz bölgesine bağlamış olacak.”

“ÇANAKKALE BOĞAZI’NIN İKİ YAKASINDAKİ SEYAHAT SÜRESİ 6 DAKİKAYA İNECEK”

Bu güzergahtaki mevcut ulaşımın deniz araçlarının taşınmasıyla sağlandığını anımsatan Turhan, şöyle konuştu:

“Yaklaşık ulaşım süresi normal şartlarda bir saat, trafiğin yoğun olduğu saat ve günlerde bu süre 5 saate kadar çıkıyordu. Bu projenin hizmete girmesiyle artık Çanakkale Boğazının her iki yakasındaki seyahat süresi 6 dakikaya inecek. Avrupa’dan gelip de Ege bölgesine gidecek olan trafik artık deniz araçlarında beklemeden veya İstanbul Boğazı’nı, körfezi dolaşmadan bu köprü vasıtasıyla çok kısa bir sürede Ege bölgesine, Güney Marmara bölgesine ulaşmış olacak.”

Turhan, köprüyü 18 Mart 2022 tarihinde tamamlayıp halkın hak ettiği hizmeti sunmak istediklerini dile getirdi.

“OTOYOL RİNG SİSTEMİ TAMAMLANMIŞ OLACAK”

Turhan, projenin yap-işlet-devret yöntemiyle yapıldığını hatırlatarak, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Tamamlanıncaya kadar bu projenin yapımına kamu kaynağı harcanmamış olacak. Tamamlandıktan sonra geçen trafik ile garanti edilen trafik arasındaki fark görevli şirkete verilecek. Bizim buradaki projeksiyonumuz, öngörümüz, inşallah açılışından 4-5 yıl sonra tahminlerimiz gerçekleşirse, bu güzergahta garanti edilen trafiğe ulaşmayı hedefliyoruz ve dolayısıyla bu trafiğe ulaştığımızda bir garanti ödemesi de gerekmiyor. Projenin başka bir özelliği de bu kesimin tamamlanmasıyla bundan sonra Lapseki ile Savaştepe arasındaki kesim ile Malkara Kavşağı ile Kınalı arasındaki kesimi hemen bu projenin devamında inşa edeceğiz ve Marmara Bölgesi‘nde, Güney ve Kuzey Marmara‘yı birbirine bağlayacak otoyol ring sistemi tamamlanmış olacak.”

DÜNYAYI KISKANDIRACAK PROJELERİ HAYATA GEÇİRMİŞ OLUYORUZ”

Bakan Turhan, turizm, sanayi, tarım ile iç ve dış ticarete sağlayacağı katkılar düşünüldüğünde projenin ülke için çok önemli olduğunu vurgulayarak,

100 yıl önce burada istiklal mücadelesi veren atalarımızın torunları olarak biz bugün burada istikbal mücadelesi veriyoruz ve dünyayı kıskandıracak projeleri hayata geçirmiş oluyoruz.” diye konuştu.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Kamu ve Özel Sektör Ortaklığı Bölge Müdürlüğü Lapseki hizmet binasında projeyle ilgili brifing alan ve GESTAŞ’a ait gemiyle çalışmaların bir bölümünü denizden kontrol eden Bakan Turhan‘a, Vali Orhan Tavlı ve AK Parti Çanakkale Milletvekili Jülide İskenderoğlu da eşlik etti.

1915 Çanakkale Köprüsü Keson Temelleri Tamamlandı

28 Aralık 2018

Tamamlandığında dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü unvanını alacak, renkleri, figürleri ve diğer özellikleriyle simgelerin köprüsü olacak “1915 Çanakkale Köprüsü“nde her iki yakada denizde kalacak ayakların dev keson temellerinin imalatı tamamlandı.

Kesonlar sabitlenecekleri temel noktalara yüzdürülmeden önce imalatlarının yapıldığı Avrupa yakasında çelik halatlarla sabitlenip bulundukları alana götürülecekleri zamanı beklemeye başladı. Her birinin toplam büyüklüğü 83,30×74 metre ebatlarında olan iki keson, tamamlandığında dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü unvanını alacak köprünün yükünü omuzlamayı bekliyor.

Keson alanının suyla doldurulmasının ardından ise şantiye alanındaki güvenlik önlemleri de arttırıldı. Kesonların üst kesimlerinde çalışan işçiler, burada hazırlanan özel köprüden geçerek faaliyet bölgelerine ulaşabiliyor.

Sending
User Review
5 (11 votes)

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Ziyaretçilerimiz tarafından yapılan yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZIN

Bu konu hakkındaki görüşünüzü belirtmek ister misiniz?